onsdag 14. mars 2012

GLADMELDING
Denne uken i Norsk Ukeblad er jeg så heldig å bli intervjuet om vitaminer og mineraler, navnet på artikkelen er "smertefri på naturlig vis". Artikkelen tar for seg menssmerter, fibromyalgi, stiv nakke, vondt i magen, hetetokter, hodepine og forskjellige andre smertetilstander. Det er mange godt tips å hente for den enkelte som har disse plagene. Eksempler som blir nevnt er solforbrenning, det kan være lurt å smøre på Aloe vera. Ved forstuinger kan ekstra tilskudd av Mangan være til god hjelp. Menssmerter kan dempes med Multivitaminer, E-vitaminer, Magnesium, B-vitaminer og Omega 3. Du finner mer informasjon i Norsk Ukeblad for uke 11.

søndag 11. mars 2012

En søt vinterhistorie.
Mona, en travel småbarnsmor, kom til klinikken i vinter. Hun klagde over stadig tilbakevende bilhuleproblemer. Dette var et problem som oppsto hver vinter. Hun hadde fått flere antibiotikakurer av fastlegen, men problemet vedvarte. Mona hadde lest på "nettet" at forsoneterapi hadde hjulpet andre med tilsvarende problem og ville derfor prøve fotsoneterapi. Allerede etter første behandling merket hun stor forskjell, hun pustet lettere, snorket ikke om natten, det var ikke ubehagelig å bøye seg og for ikke å glemme hun pustet med munnen igjen. I tillegg følte hun at energien ble betydelig bedre.

torsdag 1. mars 2012

Allergisesong
Solen skinner og det er varmegrader på dagtid, dette til tross for at vi bare er i begynnelsen av mars. Det fine været medfører at allergisesongen er like rundt hjørnet. De som reagerer på pollen fra or, hassel, salix og til dels bjørk bør starte opp med allergimedisin. Or og hassel starter blomstring i februar/mars, salix mars/april, bjørken kan variere fra mars til mai. Starten av blomstringen er avhengig hvor i landet du bor. I homeopatien anbefaler vi at du kommer i gang i god tid før symptomene melder seg. Det finnes flere homeopatiske midler som er utprøvd over lang tid som viser seg effektiv i mot pollenallergi. For å oppnå best effekt av medisinene så kan det være gunstig å styrke immunsystemet i forkant. Stress ned, få nok søvn, ta multivitaminer, C vitaminer og Omega 3. Unngå å spise steinfrukter, da det kan oppstå kryssreaksjoner.