onsdag 10. februar 2010

Ionisert kolloidalt sølv


Her om dagen leste jeg at koloidalt sølv vil bli forbudt å selge i Norge. Min reaksjon skiftet mellom å være trist, frustrert, sint og ikke minst overrasket. Kolloidalt sølv har i mange 10 år om ikke flere 100 år vært et velkjent og mye benyttet produkt. Ionisert kolloidalt sølv er et mineraltilskudd som styrker kroppens immunforsvar, eliminerer virus, bakterier og sopp. Frem til antibiotikum ble pantentert på begynnelsen av 1930 var sølv legemiddeindustriens viktigste våpen i kampen mot sykdommer. Ionisert kolloidalt sølv ble effektiv benyttet mot miltbrann og tyfus allerede i 1880. Det eliminerte resistente bakteriestammer som herjet sykehusene. I informasjonsfoldere fra det amerikanske sivilforsvaret sto det tidligere:"ved kjemisk biologisk krigføring er vårt sterkeste våpen ionisert kolloidalt sølv". Det er påvist at sølv anvendes aktivt ved produksjon og modning av t-lymfocytter, kroppens hvite blodlegener, i tillegg gir det ingen bivirkninger.
Man har sett at ionisert kollloidalt sølv ikke bare dreper bakterier, virus og sopp, det stimulerer dessuten immunforsvaret, ifølge en rapport publisert allerede i 1916 i det amerikanske gynekologtidsskriftet " Transactions of the American Association of Obstetricans and Gynecologistis". I følge undersøkelsene de utførte viste det seg at inntak av ionisert kolloidalt sølv medførete at kroppen fordoblet antallet hvite blodceller, det vil med andre ord si at kroppens forsvarsevne bedret seg. Jeg undrer meg over på hvilket grunnlag besluttningen er tatt om at dette preparatet skal forbys solgt i Norge. Har myndighetene virkelig vurdert alle sidene ved denne avgjørelsen. Vil du vite mer så klikk her.

4 kommentarer:

  1. Hei, ja dette er helt utrolig. Gleder meg til å prøve ut dette for å styrke immunforsvaret til meg og min familie. Klem Siv

    SvarSlett
  2. Hei Bente!
    Dette er både spennende og mystisk. Kanskje det blir fobudt fordi det virker.....
    Hilsen Marit

    SvarSlett
  3. Hei, kan en bruke Sterilt vann kjøpt på apoteket til produksjon av kolloidalt sølv?

    SvarSlett
  4. Hei! Vet du hva som skjedde med dette forbudet? Jeg klarer ennå å bestille det på phforlivet.no :) vet du hvor en kan få tak i andre kolloidaler her i Norge, eller må en bestille fra utlandet?

    Mvh
    Agnete

    SvarSlett