torsdag 7. januar 2010

Matintoleranse



Har du også opplevd at maten ikke bekommer deg vel, uten at du greier å finne ut hva det er du spiser som forårsaker plagene. Etter et godt måltid føler man seg oppblåst, det kommer høylytt romling fra magen og du føler deg trøtt og daff. Svært mange har hatt en slik opplevelse. For en del år siden så var dette en del av min hverdag. Jeg var så heldig at jeg tok en matintoleransetest som viste seg at egg var noe som kroppen min ikke tolererte. Etter at jeg fjernet egg fra mitt kosthold ble min hverdag forandret. Oppblåstheten og romlingen ble borte i tillegg fikk jeg tilbake overskudd og energi. Matintoleransetesten er en IgG test. Testen analyserer 96 vanlige matvarer som inngår i et normalt kosthold. Reaksjonene blir gradert fra ingen reaksjon, lav, moderat til høy reaksjon, testen analyseres ut fra blod fra en fingerprikktest (kapilærprøve). Et fantastisk hjelpemiddel for å finne ut av hvilken mat man bør være forsiktig med. Er du en av de med hud problemer, muskel- og leddproblemer, forstoppelse eller diaré, og har prøvd det meste av kurer uten at plagene blir borte. Kanskje du burde vurdere en matintoleransetest for å se om det er mat som forårsaker dine vedvarende plager. For å lese mer om dette klikk her.

1 kommentar:

  1. Hei, Matintoleransetest er smart for alle og spesielt for barn. klem Siv

    SvarSlett